dinsdag 3 juni 2014

Gesprekstechnieken - De DAS-test

De DAS test houdt in:  dominant, afstandelijk en sociaal gedrag. Tijdens deze test geef je aan of je het met bepaalde stellingen eens of oneens bent. Hieronder volgen een paar stellingen zodat je er inzicht in kan krijgen:

- Ik houd ervan om mijn activiteiten te plannen en besteed hier veel tijd aan.
- Mensen die onvoorbereid op een vergadering komen, maken zichzelf belachelijk.
- Dat anderen positief over mij praten, vind ik belangrijk.
- Snel beslissen vind ik moeilijk.
- Een leidinggevende moet boven zijn/haar mensen staan.

Wanneer je alle 73 stellingen  gehad hebt kun je kijken wel DAS-profiel je hebt.
Bij mij kwam het uit op de 'badkuip' dit houdt het volgende in:




De DAS-test is een goede manier om op een scherpe wijze naar jezelf te kijken. Het profiel sluit goed bij mij aan, alhoewel ik een voorbereiding wel belangrijk vindt. Het is een aanrader om deze test eens te maken! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten