dinsdag 24 juni 2014

Gesprekstechnieken - Evaluatie

Periode 4 stond in het teken van gesprekstechnieken, door middel van verschillende onderdelen heb ik mij hierin verdiept.

Interviewen
Interviewen kan op veel verschillende manieren. Ik heb deze periode hiermee veel geoefend ook bij het vak Engels. (Het filmpje hiervan is in  een ander bericht te bekijken) Ook voor project heeft Cherida Klunder een interview gehouden waar ik bij was en heb geholpen met de voorbereidingen.
Voor het tweede jaar wil ik deze doelen opstellen:
- Tijdens een interview wil ik als vraagsteller meer kunnen improviseren en inspelen op de antwoorden die gegeven worden
- Wanneer er vragen aan mij gesteld worden wil ik het antwoord helder formuleren en improviseren helpt hierbij door het verzinnen van voorbeelden etc.

Feedback geven
Feedback geven is een belangrijk onderdeel van gesprekstechnieken en samenwerken.
Feedback geven is al vanaf periode 1 geoefend en hierin heb ik nu veel ervaring. Wel wil ik voor het tweede jaar het volgende doel opstellen:
- Bij het feedback ontvangen hoef ik niet gelijk in de verdediging te schieten, maar eerst de feedback laten bezinken en evalueren.

Wat betreft intervisie, in deze periode hebben we 1 keer intervisie gehouden. Dit ging al erg goed maar ik vind het een goede manier van samenwerken en wil hier dus ook 'goed' in worden. In het tweede jaar wil ik (bijvoorbeeld tijdens project) meer gebruik gaan maken van intervisie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten